Betaling mislukt of geweigerd?

Is je betaling mislukt? Dat is vervelend. Op deze pagina helpen we je graag verder.

Controleer je daglimiet

Is je betaling mislukt? Controleer dan of je een daglimiet hebt ingesteld bij je bank. Wanneer het daglimiet is verstreken, kun je geen betaling meer uitvoeren. Probeer het een andere dag nog een keer of kies een andere betaalmethode.

Heb je voldoende saldo?

Wanneer je onvoldoende saldo op je rekening hebt, wordt de betaling geblokkeerd door de bank. De bestelling kan dan niet geplaatst worden.


Is je iDEAL betaling mislukt?

Controleer eerst of het geld is afgeschreven. Is dit niet het geval? Plaats dan jouw bestelling opnieuw. Is het geld wel afgeschreven, maar heb je na een uur nog geen orderbevestiging per e-mail ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Houd uw ordernummer bij de hand (deze staat bij de bankafschrijving).


Is je Creditcard / PayPal betaling mislukt?

Jouw creditcardmaatschappij heeft mogelijk geen autorisatie gegeven om het bedrag van jouw rekening af te schrijven om één van onderstaande redenen:

  • de bestedingslimiet van jouw rekening is bereikt;
  • foutieve CVC code of vervaldatum;
  • er stonden streepjes of spaties in het rekeningnummer, die niet werden herkend;
  • de transactie is niet door jou bevestigd met een handtekening, waardoor de bank een standaardveiligheidsmaatregel heeft genomen en de transactie heeft geweigerd;
  • je hebt de creditcard nog maar kort in gebruik en je hebt hem nog niet geactiveerd;
  • de betaling vindt plaats op een onbeveiligde WiFi locatie waar vaker fraude is geconstateerd.
  • De extra controle via 3D-secure is niet geslaagd

Foutmelding '3D-secure validation was unsuccesful'
Krijg je bij een Creditcard betaling een van de volgende foutmeldingen?
"3D-secure validation was unsuccesful"
"3D Authentication failed"

Dit betekent dat de extra controle "3D-secure" niet is geslaagd. Een 3D Secure betaling is een online betaling met extra beveiliging. Jouw bank voert extra controles uit om te achterhalen dat de aankopen echt door jou worden gedaan. Elke bank heeft een eigen manier om dit te controleren, bijvoorbeeld met two factor authentication, een wachtwoord, vingerafdruk of het scannen van een id tag. Mogelijk heb je de vereiste informatie niet correct ingevoerd. Corrigeer eventuele typefouten, deactiveer Caps Lock, controleer de gegevens indien nodig en probeer het nog een keer. Als de fout blijft bestaan, neem dan contact op met de bank die jouw creditcard heeft uitgegeven voor meer informatie.

Betalingen via PayPal of CreditCard zijn jammer genoeg gevoelig voor fraudeurs. Deze betalingen worden geautomatiseerd gecontroleerd door de financiële instelling die onze creditcardbetalingen uitvoert. Wanneer jouw creditcard wordt geweigerd, zal het gereserveerde bedrag direct worden teruggestort. Hierna kunt je jouw bestelling opnieuw plaatsen en betalen via een andere betaalmethode.


Is je Afterpay betaling mislukt?

Wanneer je een bestelling plaatst met AfterPay, controleert AfterPay binnen een seconde een groot aantal factoren. Denk hierbij aan je persoonsgegevens en het bestelbedrag. Op basis van deze combinatie van gegevens probeert AfterPay in te schatten of jij je bestelling achteraf kunt betalen.

Wanneer je voor de eerste keer bij AfterPay besteld, kan het zijn dat jouw bestelling met een hoog bedrag geweigerd wordt. AfterPay wil jouw graag eerst beter leren kennen als klant.

Op de website van Afterpay vind je meer informatie en oplossingen.

Afterpay oplossingen >