Veiligheidswaarschuwing

Augustus 2019

Tweewielerbakfiets model CITY
Framenummers beginnend met GB10, GB11, GB12, GB16K, GB16L, GB17,GB18, U17, U18, WSP3, WSP4, 11, 12 en CAK

Veiligheidswaarschuwing

Kwaliteitstesten

Na kwaliteitstesten heeft Babboe geconstateerd dat het frame van het model CITY, geproduceerd van 2010 t/m 2012, een fabricagefout heeft. Daarnaast kan in het voorframe, geproduceerd van 2017 t/m juni 2018, in enkele gevallen een lasfout zitten.

Bij intensief gebruik kunnen er mogelijk haarscheurtjes in het frame ontstaan. Deze scheurtjes kunnen leiden tot het doorzakken van het frame en daarmee een onveilige situatie opleveren. De frames voldoen hiermee niet aan de hoge kwaliteitseisen die wij aan onze bakfietsen stellen. Wij nemen geen enkel risico en vervangen kosteloos de bovengenoemde frames.

wwww.controleerjeframe.nl

Als je eigenaar bent van het model CITY controleer dan het framenummer op de plaats zoals hieronder aangegeven. Het framenummer bevindt zich aan de linkerzijde van de trapas. De latere modellen hebben daarnaast een sticker op de zadelbuis met het framenummer. Vul je framenummer in op de site www.controleerjeframe.nl. Valt jouw framenummer binnen de genoemde series stop dan onmiddellijk met het gebruik van je bakfiets.

» Controleer je frame

Hulp aan huis: mobiele bakfietsservice

De mobiele bakfietsservice van Babboe vervangt vervolgens op afspraak het frame aan huis of haalt de bakfiets op, repareert deze en brengt deze binnen enkele dagen weer thuis. Voor vragen kun je een antwoord mogelijk vinden op onze klantenservicepagina of via deze weg een contactmogelijkheid selecteren.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en bedanken je voor jouw medewerking!

Framenummer

1. Het framenummer bevindt zich aan de linkerzijde van uw trapas
2. Sticker op de zadelbuis

» Controleer je frame