Bestellen en bezorgen

Bestellen & Betalen

 

Bestelproces

Het bestelproces in de webshop van Babboe is eenvoudig te doorlopen. Je kiest in het bestelproces voor de afleveroptie waar je gebruik van zou willen maken voor de levering of afhalen van je bakfiets. Zorg dat je de gegevens volledig invult. We hebben de adresgegevens nodig voor de levering van de bakfiets, maar ook om later eventuele garantie goed en efficiënt af te kunnen handelen. Je emailadres wordt gebruikt voor de communicatie omtrent je bestelling, zoals de bevestiging van je bestelling en de leveringsafspraak via onze logistiek partner Westerman. Je telefoonnummer gebruiken we alleen als we op email geen reactie krijgen of het emailadres onverhoopt niet werkt.

Bestelling annuleren / wijzigen

Je kunt je bestelling annuleren door een email te sturen met vermelding van het ordernummer naar de Babboe klantenservice. Je order wordt dan geannuleerd. Indien je je order reeds hebt betaald, wordt het bedrag zo spoedig mogelijk naar je teruggestort.
Wij kunnen een order alleen nog wijzigen indien de bestelling nog niet in behandeling is genomen. Na betaling is de bestelling in behandeling en kunnen wij deze niet meer wijzigen. Als je iets vergeten bent te bestellen bij de bakfiets, dan kun je dat alsnog los via de website doen. Deze laatste bestelling zal dan separaat nagestuurd worden.
Eventuele wijzigingen voordat de order betaald is, kun je doorgeven aan de Babboe klantenservice. Je ontvangt dan een email met de aanpassing in het bedrag, zodat je het volledige juiste bedrag kunt overmaken.

Orderstatus

Zodra je bestelling is afgerond, krijgt je bestelling een ordernummer en een orderstatus. Deze orderstatus is te bekijken in je eigen account. De status 'betaald, in behandeling' betekent dat de order in behandeling is en in het logistieke proces zal worden opgenomen. Je ontvangt van onze logistiek partner bericht wanneer we voornemens zijn de bakfiets te leveren. Voor de los bestelde accessoires geldt dat deze, na ontvangst van betaling, zonder tegenbericht worden verzonden. Je mag de los bestelde accessoire dan binnen een week verwachten, mits de voorraad het toelaat.

Inlogproblemen

Kun je niet inloggen in je account? Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • je hebt nog een account van onze vorige website (voor juli 2009). Helaas is het dan niet meer mogelijk je account dat je bij aanschaf van de bakfiets hebt aangemaakt, nog te gebruiken. Je kunt de benodigde informatie opvragen bij onze klantenservice.
  • als het inloggen op de huidige website niet lukt, check dan het gebruikte emailadres. Wellicht gebruik je inmiddels een ander emailadres dan eerder voor je account gebruikt. Mocht het wachtwoord niet werken, vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

Mocht bovenstaande niet van toepassing zijn, neem dan contact op met onze klantenservice

Betaalmethoden

Bij je aankoop via de Babboe webshop heb je de keuze uit verschillende betaalmethoden:

Bankoverschrijving: Je betaalt via een bankoverschrijving. Onderstaande betaalgegevens vind je ook terug in de orderbevestiging; deze ontvang je per e-mail.
IBAN NL07 RABO 0125 5417 91
t.n.v. Babboe BV te Amersfoort
Zodra je betaling ontvangen is, wordt je bestelling in behandeling genomen.

iDeal: Maak je gebruik van internetbankieren? Dan kun je eenvoudig en snel betalen met iDeal. Hiermee betaal je je bestelling veilig door middel van de voor jou vertrouwde internetbankier pagina van de bank. Let op: je wordt pas nadat je je bestelling hebt bevestigd, naar de betaalomgeving van de bank doorgestuurd

Credit Card: Het is ook mogelijk om met Credit Card te betalen. We accepteren Visa en MasterCard. Uiteraard kan deze betaalmethode ook vanuit het buitenland gehanteerd worden.

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland): AfterPay voert voor www.babboe.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat.

Je kunt bij www.babboe.nl achteraf betalen tot een bedrag van € 750,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van € 1500,-. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Mijn Betaalplan / gespreid betalen: Met mijn betaalplan kun je je aankopen gespreid betalen. Je beslist zelf hoeveel je per maand wilt betalen en over welke termijn je wilt spreiden (1-60 maanden).

Betaling via bedrijfsfietsplan: Je kunt je Babboe bakfiets via een bedrijfsfietsplan bestellen. Aangezien in veel gevallen een deel van de betaling via de werkgever of bedrijfsfietsplan loopt, hanteren we hiervoor een separate procedure en betalingsmethode. Klik hier voor meer informatie over bestellen via bedrijfsfietsplan.

Meer informatie over de betaalmethoden bij Babboe vind je hier.

Bestelproces bij afhalen

Als je kiest om je bakfiets af te halen, kun je voor verschillende locaties kiezen. Indien je de keuze maakt voor een van deze locaties, gaan we er vanuit dat je tijdens de eerstvolgende openhuisdag je Babboe bakfiets op komt halen. Is dat niet het geval, laat het ons dan weten.
Om er zeker van te zijn dat we een bakfiets voor je op voorraad hebben, kun je een reservering plaatsen. Dit houdt in dat je een bestelling plaatst en kiest voor de betaalmethode 'overschrijving'. Vervolgens betaal je niets. De bestelling wordt als reservering behandeld. Je bepaalt ter plekke of je tot de aankoop overgaat en kunt dan ter plekke ook betalen per pin en in sommige gevallen ook cash.

We hebben openhuisdagen/ proefritmogelijkheden bij verschillende locaties:

Amersfoort: afhalen tijdens openhuisdagen of op afspraak tijdens kantooruren

Montagepakket meenemen? Bekijk hier de afmetingen van een Babboe bakfiets montagepakket

Via het fietsplan

Je kunt je bakfiets aanschaffen via het fietsplan. Je kunt in het bestelproces reeds aangeven dat je via een fietsplan wilt bestellen. Dit betekent dat we je bestelling als zodanig behandelen. Je bestelt de fiets, kiest voor de betaalmethode 'fietsplan' en betaalt nog niets. Je ontvangt van een klantenservice medewerker een email met daarin een berekening om de verschillende betalingsstromen te beschrijven. Babboe levert vervolgens de bakfiets zodra de betaling en/of afleverdocumenten binnen zijn. Voor het volledige proces en de verschillende mogelijkheden, lees je op de pagina over het fietsplan.

Verzenden & Bezorgen

 

Afleveropties

Per bakfiets hanteren wij verschillende afleveropties. De Babboe bakfiets kan als montagepakket of volledig door onze logistieke partner afgemonteerd besteld worden.

De actuele afleveropties staan altijd weergegeven bij het bestellen van de gewenste bakfiets. Wij kunnen helaas niet afwijken van deze aangeboden afleveropties.

Levertijden

De levertijden zijn afhankelijk van welke bakfiets en afleveroptie je hebt gekozen. Kijk hier voor alle actuele levertijden van de verschillende soorten bakfietsen en voor de accessoires.

Heb je gekozen voor een 'Montagepakket afhalen'? Dan gaan wij er vanuit dat je je montagepakket op de eerstvolgende openhuisdag komt afhalen. Je vindt hier het overzicht van de actuele open dagen. 

Verzendkosten

Bakfiets

Afhankelijk van uw keuze berekenen wij de volgende montage- en/of transportkosten:

  • Montagepakket afhalen: €0,-
  • Montagepakket bezorgen: €39,50
  • Rijklaar gemonteerd bezorgen: €159,00 (montage €90,00 / transport €69,-) 

De actuele afleveropties staan altijd weergegeven bij het bestellen van de gewenste bakfiets. Wij kunnen helaas niet afwijken van deze aangeboden afleveropties.

Klik hier voor de exacte afmetingen van de dozen van het montagepakket.

Accessoires

Alle accessoires die tegelijk met een Babboe bakfiets, in dezelfde order, worden besteld, worden met de Babboe bakfiets geleverd. Los bestelde accessoires worden via DHL verstuurd, de verzendkosten zijn €6,75.

Ben je iets vergeten te bestellen en wil je dit nog aan je bestelling toevoegen? Lees dan de voorwaarden en werkwijze bij het kopje 'bestelling annuleren/ wijzigen'.

Afhalen montagepakket

Je kunt de Babboe bakfiets gratis afhalen als montagepakket tijdens een testdag in Amersfoort. Dit is niet mogelijk voor de elektrische varianten, deze worden enkel rijklaar aan huis geleverd. Als je een montagepakket hebt besteld, dan gaan wij er vanuit dat je je bakfiets op de eerstvolgende testdag in Amersfoort komt afhalen. Je vindt hier het overzicht van de actuele testdagen.

Montagepakket meenemen? Bekijk hier de afmetingen van een Babboe bakfiets montagepakket