Levertijd bakfietsen: 5-6 weken*. Accessoires/onderdelen: 1-3 werkdagen. Meer informatie over onze dienstverlening.
* Zie levertijden voor enkele uitzonderingen.

Coronavirus

Informatie over het coronavirus

De gezondheid en veiligheid van onze klanten, medewerkers en partners staan voorop. Daarom volgen we bij Babboe de ontwikkelingen rond het coronavirus en nemen we maatregelen waar dat nodig is. We gaan hierbij uit van de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en andere autoriteiten. We snappen natuurlijk dat je vragen hebt over Babboe en het coronavirus. Daarom vind je op deze pagina de antwoorden op veelgestelde vragen.

Mag ik nog op de bakfiets?

Ja, dat mag. Lees het hele artikel voor meer informatie.

Bezorgen jullie mijn bakfiets nog?

Ja, op dit moment bezorgen we in alle delen van Nederland, België en Duitsland bakfietsen. Wanneer dit verandert, lees je dat op deze pagina.  Heb je al een bakfiets besteld? Dan hoor je per mail wanneer we je bakfiets bezorgen. Zie ook levertijden.

Wat zijn de levertijden van een bakfiets?

Gelukkig heeft Babboe voldoende voorraad van bakfietsen en accessoires. Op dit moment gaan onze leveringen volgens planning. Op onze website vind je altijd de actuele levertijden voor nieuwe bestellingen.

Bezorgt Babboe nog accessoires of onderdelen?

Ja, voorlopig bezorgt DHL nog alle pakketjes in heel Europa. Het kan wel gebeuren dat je je pakketje wat later ontvangt. In het magazijn van Babboe werken we namelijk voorlopig in afwisselende diensten. Dit is in lijn met de richtlijnen van het RIVM, om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Zie ook levertijden.

Gaan de testdagen bij Babboe door?

Vanaf 1 juni werken we met testdagen op afspraak.  We houden je op de hoogte op deze pagina wanneer de testdagen doorgaan.

Ik wil mijn bakfiets op korte termijn laten repareren of onderhouden door een Babboe monteur. Kan dat?

Ja, vanaf maandag 23 maart 2020 gaan onze monteurs weer langs bij klanten in Nederland. We werken wel op een iets andere manier dan je van ons gewend bent. De monteurs houden zich namelijk aan een aantal extra richtlijnen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Ze houden bijvoorbeeld 1,5 meter afstand, zullen je vragen om zelf je fiets buiten te zetten en vragen je om een mondeling akkoord na afronden van de werkzaamheden.

Gaat mijn geplande afspraak van de onderhoudsbeurt of reparatie nog door?

Ja, de meeste geplande afspraken vanaf 23 maart 2020 gaan gewoon door. Het kan zijn dat we bepaalde afspraken helaas toch moeten verzetten vanwege veiligheidsmaatregelen rondom het coronavirus. Wij nemen contact op wanneer uw afspraak moet worden verzet. We snappen dat dit voor onze klanten vervelend is, maar we hopen op je begrip.

Mijn onderhoudsbeurt is verschoven. Wanneer ontvang ik een nieuwe datum?

We plannen vanaf maandag 23 maart weer nieuwe afspraken in. Zodra er een nieuwe datum bekend is voor je onderhoudsbeurt, krijg je van ons een e-mail. We snappen dat dit vervelend kan zijn als je langer moet wachten op een onderhoudsbeurt. Maar we doen ons best om onze klanten zo snel mogelijk duidelijkheid te geven over een nieuwe datum voor de onderhoudsbeurt.

Welke maatregelen neemt Babboe om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen ervoor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en hygiënisch te werken. De meeste afdelingen werken vanuit huis. De afdelingen waarbij dat niet mogelijk is, werken in afwisselende diensten.

Ik heb een corona-gerelateerde vraag over mijn bestelling. Hoe kan ik deze het beste stellen?

Babboe volgt de richtlijnen van het RIVM om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hierdoor kan het voorkomen dat we telefonisch minder goed bereikbaar zijn. Heb je een vraag, neem dan contact op met de klantenservice.

Meer informatie

We passen de informatie op deze pagina aan voortdurend aan. Voor specifieke gezondheidsvragen verwijzen wij je naar de website van het RIVM.