Babboe roept bakfietsmodellen CITY en MINI terug

AMERSFOORT, 27 februari 2024 - Uit onderzoek blijkt dat de veiligheid van de modellen CITY, CITY-E, MINI en MINI-E niet kan worden gegarandeerd. Deze modellen mogen daarom niet meer worden gebruikt. Babboe start vandaag, in afstemming met de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA), een terugroepactie in Nederland. Eigenaren van deze fietsen krijgen een vervanging of een ander passend alternatief aangeboden. Daarnaast zal een compensatie voor de overlast worden gegeven.

In de andere landen waar Babboe wordt verkocht, zijn we in contact met de desbetreffende autoriteiten om de juiste maatregelen af te stemmen.

Gerard Feenema, directeur Babboe sinds 19 februari jl: “Babboe neemt de veiligheid van klanten zeer serieus. Daarom starten we nu deze terugroepactie voor de CITY, CITY-E, MINI en MINI-E modellen. Wij begrijpen de zorgen en het ongemak voor onze klanten. We bieden onze excuses aan alle klanten aan en we streven ernaar om de terugroepactie zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zijn we in gesprek met de Nederlandse autoriteiten en hopen zo snel mogelijk informatie te kunnen verstrekken over onze andere bakfietsmodellen.”

Klanten met een Babboe CITY of MINI-bakfiets kunnen op www.controleerjeframe.nl hun framenummer invoeren om te checken of hun bakfiets binnen de terugroepactie valt. Voor verdere vragen en antwoorden verwijzen wij naar onze klantenservice.

Sinds 15 februari is de verkoop van alle bakfietsmodellen van Babboe tijdelijk gestaakt. Babboe is in overleg met de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit over maatregelen voor de andere modellen. Wij hopen hierover op korte termijn meer duidelijkheid te kunnen geven.

Het gaat daarbij om de:

• Babboe Curve / Curve-E / Curve Mountain
  • Babboe Big / Big-E
  • Babboe Dog / Dog-E
  • Babboe Max-E
  • Babboe Mini Mountain
  • Babboe Pro Trike / Trike-E
  • Babboe Pro Trike XL
  • Babboe Carve-E / Carve Mountain
  • Babboe Slim Mountain
  • Babboe Go-E / Go Mountain
  • Babboe Flow-E / Flow Mountain
  • Babboe City Mountain

Ook deze modellen adviseren wij voorlopig niet te gebruiken.