Babboe stapt in stedelijk goederentransport

Introductie nieuwe range Babboe Pro voor zakelijke markt

Amersfoort 5 februari 2020. Het Nederlandse Babboe, sinds 2007 aanbieder van familiebakfietsen, stapt nu ook in het segment van goederentransport. De nieuwe Babboe Pro bakfietsen zijn het ideale transportmiddel voor het vervoeren van goederen door de stad. De bakfietsen zijn verkrijgbaar met een krachtige elektrische ondersteuning. Het hippe, en doordachte design van de robuuste composietbak, leent zich uitermate voor mobiele reclame voor zakelijke aanbieders. De nieuwe bakfietsen zijn exclusief te koop via www.babboe.nl/pro

Algemeen directeur Babboe, Chiem de Winter: “We luisteren altijd goed naar onze afnemers die steeds meer vragen naar bakfietsen. Naast jonge gezinnen hebben we een rap toenemende vraag vanuit bedrijven. Wij voorzien de komende jaren vanwege de vele stedelijke mobiliteitsvraagstukken een significante groei van goederentransport. En onderzoek geeft aan dat de markt voor bakfietsen naar de 2 miljoen jaarlijkse verkopen gaat in de komende tien jaar, mede door het alternatief dat de bakfiets biedt voor de binnenstedelijke mobiliteit. Met Babboe hebben we de know-how, expertise en innovatie power in huis. We zijn erg trots op onze nieuw ontwikkelde lijn waarmee we een duurzame, snelle en betaalbare vervoersoplossing bieden voor het goederen transport”.

Babboe is een Nederlands bakfietsenbedrijf ontstaan uit een groep ouders die op zoek gingen naar de ideale bakfiets. Hoge kwaliteit gecombineerd met betaalbaarheid. Constante innovatie, nauwe samenwerking met consumenten en succesvolle productintroducties zorgen ervoor dat Babboe wereldwijd zijn fietsen aan meer dan 30 landen levert. In 2017 werd Babboe onderdeel van Accell Group.

Babboe Pro modellen

Babboe Pro modellen zijn beschikbaar met en zonder elektrische ondersteuning. De Babboe Pro range bestaat uit 3 modellen, beschikbaar in diverse uitvoeringen:

Babboe Pro Bike

• Tweewiel bakfiets, non-elektrisch en elektrisch (achterwiel aandrijving of middenmotor)
  • Robuuste ronde composiet bak of vierkante flightcase met inhoud van 315 of 350 liter
  • Vanaf 2.699,- of privé lease vanaf 143,- p/m

Babboe Pro Trike

• Driewiel bakfiets, non-elektrisch en elektrisch (achterwiel aandrijving)
  • Afsluitbare houten cargobox met inhoud van 265 of 300 liter
  • Vanaf 1.599,- of privé lease vanaf 112,- p/m

Babboe Pro Trike XL

• Driewiel bakfiets, elektrische aandrijving met krachtige middenmotor