Klantenservice

Hier kun je het antwoord vinden op alle mogelijke vragen. We hopen dat je kunt vinden wat je zoekt. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op.

Hoe kunnen we je helpen?

Algemeen
Mijn vraag staat hier niet tussen. Hoe kan ik contact opnemen met Babboe?

Neem hier contact op met onze klantenservice.

Ik kan me niet bij mijn Babboe klantaccount aanmelden, wat moet ik doen?
De Babboe klantaccounts zijn gemigreerd naar een verbeterd systeem: BIKE GARAGE. Om veiligheidsredenen vragen we je om via 'Wachtwoord vergeten?' een nieuw wachtwoord aan te maken zodat je opnieuw kunt inloggen.
Welke sleutels van mijn bakfiets kan ik nabestellen?
Het kan voorkomen dat je een sleutel kwijtraakt of dat je een extra setje nodig hebt. Als het de sleutels van het ringslot betreft kun je die bijbestellen op de website van de fabrikant.
Hoe plan ik een reparatie van mijn Babboe bakfiets?
Valt de reparatie van je Babboe bakfiets onder de garantie? Neem dan s.v.p. contact met ons op — we plannen graag een afspraak met je in. 
Welke eigenschappen hebben de motorsystemen en accu's?
<strong>Bakfiets elektrisch | Motorsystemen</strong><br>Een bakfiets elektrisch van Babboe is er in twee motorvarianten: 1. middenmotor  en 2. achterwielmotor. Elke elektrische Babboe bakfiets heeft een loop assistentie. Hiermee kun je je bakfiets...
Bekijk alles
Bestelling en levering
Wat zijn de verzendkosten bij Babboe?

De verzendkosten voor accessoires en onderdelen bedragen € 4,95. Vanaf € 50 is de verzending gratis.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling annuleren door een email te sturen met vermelding van het ordernummer naar de Babboe klantenservice. Je order wordt dan geannuleerd. Indien je je order reeds hebt betaald, wordt het bedrag zo spoedig mogelijk naar je teruggestort.

Wij kunnen een order alleen nog wijzigen indien de bestelling nog niet in behandeling is genomen. Na betaling is de bestelling in behandeling en kunnen wij deze niet meer wijzigen.

Is het mogelijk om artikelen te retourneren?

Retourneren van accessoires
Wanneer je na levering van een accessoire een gebrek of productiefout ontdekt, volg je hetzelfde retourproces zoals beschreven op deze pagina. In het geval van transportschade of een productiefout betaalt Babboe de kosten voor de retourzending. In het onwaarschijnlijke geval dat je zelf een verkeerd accessoire hebt gekozen (bijvoorbeeld verkeerde maat, kleur of uitvoering), dan zijn de retourkosten voor jouw rekening.

Retourneren van onderdelen
Het artikel moet netjes en in de originele binnen- én buitenverpakking worden teruggestuurd. Wanneer het artikel verkeerd verpakt of beschadigd retour komt, kan het volledige bedrag niet worden terugbetaald. In dat geval ontvang je 90% van het aankoopbedrag terug, omdat Babboe het artikel niet meer als nieuw kan verkopen.

Zodra de retourzending bij ons binnen is, wordt deze gecontroleerd en informeren we je over de uitkomst van de controle.

Wat gebeurt er als ik producten met verschillende levertijden bestel?

Wanneer je in één bestelling producten hebt met verschillende levertijden, worden de producten die op voorraad zijn direct verzonden. De overige producten worden verzonden zodra ze weer beschikbaar zijn. Je ontvangt de producten daarom in aparte zendingen.

Zijn er voorraadproblemen met QWIC-artikelen?

Het kan voorkomen dat u bepaalde QWIC artikelen niet meer kunt vinden op onze website. De oorzaak hiervan is dat wij het door u gezochte artikel niet meer op voorraad hebben en door het faillissement van QWIC ook niet meer kunnen aanvullen. Wij zijn ons op dit moment aan het oriënteren welke alternatieven wij kunnen aanbieden, maar op dit moment kunnen wij niet aan uw vraag voldoen. Houdt de website in de gaten en probeer in een later stadium nogmaals uw artikel te zoeken.

Bij vragen kan je contact opnemen met de Babboe klantenservice.

Bekijk alles
Tips & onderhoud
Wat zijn tips voor fietsen op een bakfiets?
Fietsen op een bakfiets is niet zwaar, maar is anders dan op een gewone fiets. 
Hoe onderhoud ik de accu van een elektrische bakfiets?
Do's and don’ts voor jouw bakfiets accu Als je met jouw bakfiets gaat fietsen, wil je natuurlijk zo lang mogelijk gebruik kunnen maken van het duwtje in de rug van het elektrisch systeem. Zowel in het aantal kilometers dat jouw systeem je zal ondersteunen, en de levensduur van de bakfiets accu zelf. Het is dus goed om te weten hoe je het beste met jouw bakfiets accu overweg kan.
Kan ik een Babboe accu reviseren?
De accu van een elektrische bakfiets gaat helaas niet zo lang mee als de bakfiets zelf, en dat betekent dat de accu meestal na een aantal jaren aan vervanging toe is.
Hoe moet de bakfiets onderhouden worden?
Je hoeft geen bakfietsmonteur te zijn om goed voor je bakfiets te kunnen zorgen. Veel van het onderhoud doe je eenvoudig zelf. Het onderhoud neemt weinig tijd in beslag en zorgt ervoor dat jouw bakfiets veel langer mee gaat! We helpen je graag een handje met een aantal tips hoe je zelf onderhoud kunt uitvoeren. 
Hoe maak ik de bakfiets schoon?
Door de bakfiets regelmatig schoon te maken gaan de bakfietsonderdelen het langste mee.  In de video laten we zien hoe je dat het beste kan doen.
Bekijk alles
Garantie
Hoe doe ik beroep op garantie?

Om beroep te kunnen doen op de garantie dien je contact op met de Babboe klantenservice, vanaf daar helpen we je verder met het garantieproces.

Welke schade aan mijn regentent valt onder de garantie?
Een regentent beschermt je kinderen en/ of hond tegen weer en wind. Maar de regentent zelf krijgt een hoop te voorduren. Het kan daardoor komen dat hij beschadigd raakt, wat in de meeste gevallen te repareren is. Dan kunnen jullie weer volop genieten van het gemak wat de regentent geeft.
Wat zijn de algemene garantievoorwaarden?
Op alle producten van Babboe zijn onze garantievoorwaarden van toepassing. Babboe is een handelsmerk van Accell Nederland B.V. In de garantievoorwaarden staat onder andere aangegeven hoe lang de garantieperiode is en op welke onderdelen de garantie ziet.
Bekijk alles
Lease
Wat te doen met de leasebakfiets aan het einde van de looptijd?

Aan het einde van een leasecontract kan je meestal kiezen of je de leasebakfiets over wilt nemen of wilt inleveren. Voor de innameprocedure of een overname van je leasebakfiets kan je best contact opnemen met je lease maatschappij.

Kan de leaseperiode verlengd of ingekort worden?

Over het verlangen of inkorten van je leaseperiode kan je best contact opnemen met je leasmaatschappij.

Hoe werkt de pechhulp bij een lease contract?
Wanneer je de Babboe bakfiets doormiddel van een lease contract (Friesland Lease) hebt aangeschaft, heb je recht op pechhulp via Enra. Met deze pechhulpservice ben je in heel Europa verzekerd.
Bekijk alles
Handleidingen
Waar vind ik de handleidingen van Babboe?
Wij vinden het belangrijk dat je goed weet hoe jouw bakfiets werkt. Lees de handleiding van de desbetreffende bakfiets daarom goed door zodat je veilig op pad kunt. Elke gebruiker van jouw bakfiets moet op de hoogte zijn van de informatie uit de handleiding.
Mijn GWA display gaat niet meer aan. Wat moet ik doen?
Onderstaande instructie is alleen voor onze Babboe E-varianten met een GWA motor, uitgezonderd van de Big-E/Dog-E. 
Mijn display geeft een error: wat kan ik doen?
Het display van je bakfiets kan verschillende foutmeldingen aangeven. Hoe je er achter komt welke foutmelding op jouw bakfiets van toepassing is, leggen we je uit in dit artikel. 
Zo vervang je de fietsband van jouw Babboe
Babboe bakfietsen hebben verschillende velgen en daarmee ook verschillende maten van banden. In onderstaande video’s leggen we je uit hoe je kunt herkennen welke maat jij nodig hebt en hoe je eenvoudig zelf de band kunt vervangen.
Instructie voor het monteren van een nieuw GWA display (voor E-modellen met een achterwielmotor)
Bepaal wat voor jouw bakfiets van toepassing is:   Zit jouw huidige display in het midden van je stuur  >> bekijk instructievideo 1 Zit jouw display links op je stuur >> bekijk instructievideo 2
Bekijk alles

Alle onderwerpen op een rij

Niet gevonden, wat je zocht?
Neem dan contact op.
Contact